top of page
  • 2023: Consultation with SRSR Committee

  • 2023: SOS Pre-Budget Consultation

  • 2022: SPE Pre-Budget Consultation

  • Mémoire portant sur la SQRI 2022

  • Mémoire: L'université du futur

  • 2021: SPE Pre-Budget Consultation

  • 2020: SPE Pre-Budget Consultation

  • 2019: SPE Pre-Budget Consultation

  • 2018: SPE Pre-Budget Consultation

  • Sondage sur les bourses fédérales

  • Survey on Graduate Student and Postdoc funding

  • SPE recommendations for the CSA advisory committee

  • Student Perspective on STEM Education in Canada

  • (EN) Building a Sustainable and Inclusive Food System in Canada

  • (FR) Construire un système alimentaire durable et inclusif au Canada

  • (EN) Unlocking science: The rise of Open Science in Canada Perspectives from Early Career Researchers

  • (FR) Déverrouiller la science: l’essor de la Science Ouverte au Canada - Perspectives de la Relève en recherche

  • (EN) Drug Policies in Canada: Towards decriminalization and legalization

  • (EN) Mental Health: how can academia do better?

  • (FR) Santé mentale: comment mieux faire?

  • (EN) Sexual Harrassment: how can academia do better?

  • (FR) Harcèlement sexuel: comment mieux faire?

  • (EN) Your voice matters

  • (EN) Time flies when you're having funds

  • (EN) Marijuana legalization: where do we go from here?

  • (EN) Breaking gender barriers in STEMM

  • 2023: In Review

  • 2021: In Review

  • 2020: In Review

  • 2019: In Review

  • 2018: In Review

  • 2017: In Review

  • (EN) Food Security in Canada

  • (FR) Sécurité alimentaire au Canada

  • (EN) Empowering Patient Voices: Policy Change for More Inclusive Health Care Research

  • (FR) Politiques pour de la recherche plus inclusive en santé: Comment élever les voix des patient·e·s

  • (EN) EDI in Action: Best Practices and Future Directions

  • (FR) ÉDI in Action: Meilleures Pratiques et Orientations Futures

  • (EN) Bursting the Academic Bubble

  • (EN) Health and Misinformation: disentangling truth and falsehood

  • (FR) Flux de déchets: pouvons-nous endiguer la marée de plastique?

  • (EN) Waste streams: can we stem the plastic tide?

  • (EN) Zero-waste: reality or fantasy?

  • #SPE SciAdvice Atelier de Conseil Scientifique

  • (EN) #SPE SciAdvice A Science Advice Workshop for the Next Generation

  • (EN) Students as Stakeholders in Science Diplomacy

  • (FR) Les étudiants, comme acteurs de la diplomatie scientifique

bottom of page